donderdag 3 februari 2011

03-01-2011

Ik heb de Albert Heijn helemaal door. Eigenlijk heb ik dus de mensen door die mensen die op maandag morgen na een lang en brak weekend weer aan een tafel zitten , met zijn allen, om te bedenken hoe wij de klant deze week weer gaan verleiden. Waarschijnlijk zitten ze daar dan met zijn tienen allemaal in een zwart pak want dat hoort er nou eenmaal bij te discussieren hoe het ze gaat lukken deze week de klant zoveel mogelijk geld afhandig te maken.
Als ik namelijk binnenkom in de Albert Heijn beginnen standaard, nadat je door het hekje bent, de groenten. En ik heb dus helemaal door waarom je bij de groente begint he! Want wanneer je van huis weggaat beslis je altijd dat je groente nodig hebt want er moet wel gezond gedaan worden natuurlijk. Bij de start van de boodschappen weet je dat nog, dan zit dat nog vers in je geheugen en neem je dus veel groenten in je mandje en nog wat fruit erbij omdat het er toch maar mooi ligt. En dat is het dus, wanneer je verder de winkel in komt staan daar de lekkere dingen! Die neem je ook sowieso mee want lekkere dingen kun je natuurlijk niet overslaan. Wanneer de Albert Heijn de groenten net voor de kassa's had neergezet was dit keuze proces heel anders gegaan. Dan had ik al allemaal lekkere dingen in mijn mandje en zou ik de groenten overslaan omdat ik ondertussen al tot de conclusie zou zijn gekomen dat ik nou eenmaal niet gezond eet dus dat ik ook geen moeite hoef te doen om het mee te nemen. Goed, na dat mysterie ontrafeld te hebben wil ik nog even teruggaan naar het begin van de winkel: het hekje. Volgens mij heeft dat hekje geen functie. Als je opeens in de Albert Heijn bent beland om er vervolgens achter te komen dat je toch maar geen boodschappen wilt doen kun je namelijk ook altijd nog door de kassa's. Het argument om mensen binnen te houden is dus al ongeldig. Het is ook niet om stelen tegen te gaan want er zit geen beveiliging op de producten en wanneer je langs de kassa's loopt met een pizza onder je jas zien cassieres dat echt niet, die hebben het te druk met naar de klok kijken. Het is dus vooral vervelend voor mij want ik vergeet altijd mijn mandje, dan sta ik NET binnen en dan is het mandje NET buiten handbereik. Probeer dan maar eens zo'n architectonisch ontworpen blauw hoogstandje te pakken te krijgen.
Dan ga ik nu graag verder met mijn andere ontdekkingen. Ik weet namelijk waarom de bonusaanbiedingen er zijn! Die zijn er helemaal niet om mij blij te maken. En ook niet omdat ik er dan speciaal voor naartoe kom want ik hoop oprecht dat er niemand is die elke week de bonusaanbiedingen omcirkelt in de reclame folder. Ik heb het eens gedaan toen ik echt helemaal niks te doen had maar ik kan je vertellen dat er leukere dingen zijn om te doen.
Die bonusactie is er alleen maar om ervoor te zorgen dat je ten eerste nog meer koopt, want voor een lage prijs kun je die snoepjes natuurlijk niet laten liggen. Ten tweede zorgt het ervoor dat je verslaafd raakt aan een nieuw product wat de volgende week dus gewoon twee keer zo duur is.
Bedankt Albert Heijn. Ik heb nu niet alleen een snoepverslaving maar ook een capuchino-uit-een-zakjeverslaving.
Als je al deze beproevingen al hebt doorstaan kom je sowieso uit bij de kassa, tenzij je over of onder het hekje door bent gegaan wat dus ook gewoon kan. De tactiek die de mannen in pak voor de kassa hebben bedacht is bijna nog gemener dan de eerdere twee. Naast de kassa zijn namelijk allemaal snoep en chocola producten neergezet en die staan daar niet omdat er verder in de winkel geen plaats voor was. Precies dezelfde producten staan namelijk ook in de winkel maar het verschil met de kassa is dat ze daar minstens 20 % duurder zijn. Aangezien je bij de kassa's lang moet wachten en de producten tegelijkertijd met me aan het flirten zijn is de kans heel groot dat ik me laat verleiden en uiteindelijk nog meer koop. Dat je altijd lang moet wachten bij de kassa heeft dus helemaal niets te maken met cassieres die een wat lager dan gemiddeld niveau hebben. De snelheid van afrekenen is afgesproken zodat je langer moet wachten.
Zo, dan is het nu weer tijd om boodschappen te gaan doen. Bij de Albert Heijn uiteraard want ergens is het toch wel lief dat ze zo aan me denken.

3 opmerkingen:

Ellen zei

hahahahaha, briljant stuk, zo waar.

Meer heb ik niet te zeggen.

emmaa1991 zei

Ik heb van een ervaringsdeskundige vernomen dat je de hekjes ook gewoon terug kunt trekken en er dan doorkunt! Dat had ik nog niet eerder ontdekt.

Timo zei

"wanneer je langs de kassa's loopt met een pizza onder je jas zien cassieres dat echt niet"

Verdacht!

Geweldige blog trouwens =D zo wil ik er meer zien!