zaterdag 29 januari 2011

30-01-2011

Nu ben ik alweer een tweedejaarsstudent Personeel en Arbeid. Wanneer ik mijzelf voorstel is dat toch het eerste waar ik over begin; de studie. Het is namelijk heel gemakkelijk om jezelf te identificeren aan de hand van je studie of werk. Een advocaat zegt ook dat hij adovocaat is. Wij doen dat niet alleen omdat het makkelijk is, ik denk dat het gewoonte is geworden die iedereen heeft overgenomen. Natuurlijk kan het ook een uiting van trots zijn wanneer je een hoge functie bekleed of gewoon heel veel geld verdiend. Waarschijnlijk stelt een schoonmaker zichzelf minder snel voor als schoonmaken. Het is voor mij ook nogal vreemd wanneer ik mijzelf zou voorstellen als student. Ik studeer ongeveer 20 uur per week, als het meezit, en naast die 20 uur student ben ik eigenlijk ook nog gewoon Emma. En toch begin ook ik in een voorstelrondje over mijn studie. En hoewel ik mijn studie geweldig vind en ik er graag over praat dekt het gewoon niet helemaal de lading. Na dit deel achter de rug te hebben ben ik vaak allang blij dat ik het gehad heb. Vaak moet ik namelijk uitleggen wat Personeel en Arbeid als opleiding inhoud. Probeer maar eens aan iemand uit te leggen waar je mee bezig bent als je het zelf nog niet helemaal doorhebt, dat is lastig kan ik je vertellen. Zeker omdat het zo'n ongelofelijk brede studie is waarmee je eigenlijk overal terecht kan komen. Vervolgens na dit zware onderwerp gehad te hebben moet ik even nadenken. Vaak kom ik dan terecht bij mijn hobby's. Het zou leuk zijn als ik net zoals 10 jaar geleden nog hobby's had, dan had ik daar namelijk over kunnen vertellen. Ik ga nu niet meer naar muziekles en toneelspelen ben ik ook maar mee gestopt dus die hobby's zijn niet zo vastomlijnd meer zoals ze eerst wel waren. Het was sowieso fijner om mezelf 10 jaar geleden voor te stellen want toen had ik meer ervaring met het schrijven in vriendenboekjes, blijkt ook dat nog een educatieve bezigheid te zijn! Ik richt mij dus maar tot de bezigheden die ik zo af en toe nog weleens doe en die leuk klinken als hobby. Piano spelen is er zo een, ik speel niet vaker dan eens per maand maar het klinkt toch wel erg interessant, niet?
En dan valt er een stilte. Want wat ben je dan eigenlijk nog buiten je hobby's en je werk of studie om? Hoewel mensen het vaak geweldig vinden over zichzelf te kunnen praten leidt dit voorstelrondje toch vaak tot geestdodende informatie. Nou moet ik wel zeggen dat mensen die over zichzelf praten uberhaubt vaak tot geestdodende informatie lijden. Maar alleen met klagen bereik ik natuurlijk niks, ik heb een oplossing! Het lijkt mij wel leuk om tijdens een voorstelrondje tien compleet random dingen over iemand te weten te komen. Wat die tien random dingen dan zijn mag je helemaal zelf weten.

Had ik jullie al vertelt dat mensen die teksten op internet plaatsen vaak heel graag over zichzelf praten?
Ik start hierbij graag met mijn alternatieve voorstelronde:

- Ik heb het in trams te druk om te smsen of te bellen, ik kijk dan namelijk naar buiten.
- Ik ben dit jaar drie keer verhuisd en heb hiermee sowieso al een persoonlijk record gevestigd.
- Krentenbollen vind ik ongelofelijk lekker.
- Mijn fiets is roze/ rood en ik hoef hem nooit op slot te zetten want niemand wil hem hebben. En wanneer er toch iemand is die hem wil hebben staat mijn naam er op.
- Als ik naar buiten kijk kan ik de tramhalte zien.
- Ik denk dat het eigenlijk best wel goed zou zijn als mensen zichzelf wat minder serieus zouden nemen, misschien moet ik dat zelf ook eens proberen.
- To kill a mockingbird is het boek dat ik aan het lezen ben.
- Wanneer ik iets koop of mag kiezen met verschillende kleur heeft roze vrijwel altijd mijn voorkeur. Tenzij kleding.
- Mijn schoenen zijn wel een beetje roze.
- Ik ga maar niet vragen of er iemand volgt

Heb ik mijzelf toch maar even voorgesteld.

4 opmerkingen:

Ellen zei

Hoi Emma,

Omdat ik zelf een beetje te sloom ben met het vernieuwen van mijn blog omdat ik nu eenmaal langzaam ben ik het bedenken van een titel, volg ik in jou alternatieve voorstelronde. Misschien bedenk ik onderweg wel een titel. Ik probeer hieronder niet voor de hand liggende dingen op te noemen, dat is namelijk flauw. Daarom hoort de eerste er niet bij, maar omdat ik niet te omschrijven ben zonder noem ik hem toch even op.

- Bij vrienden sta ik bekent om mijn randomheid, daarom zou het voor mij niet moeilijk moeten zijn om tien random dingen te noemen om mijzelf voor te stellen. Toch denk ik dat het moeilijk wordt.

En nu de rest:
- Ik wil dat mijn (ecologische) voetafdruk zo klein mogelijk is.
- Ik beweeg mijn voeten tijdens het praten en heb dat helemaal niet door.
- Ik zou het liefst geen schoenen dragen, wel sokken.
- Ik schrijf een boek.
- Ik ben een tweedejaars student technische natuurkunde en heb op die opleiding slechts 17 soort genoten (vrouwen).
- Ik ga soms in het donker op de wc zitten omdat ik dan tot betere ideeën kom.
- Ik draag geen make-up omdat ik het te veel moeite voor niets vind.
- Ik heb heel lang gedacht dat je kont met een d schreef. Mijn redenatie was dat een kont rondingen heeft dus moet je het met een d schrijven want die heeft ook een ronde kont.
- Ik gebruik geen internet explorer als browser maar Opera.
- Ik heb net een nieuwe blog aan gemaakt en deze heet denken in het donker.

Liefs,
Ellen

emmaa1991 zei

Heey Ellen!

Het verbaast mij dat jij er niet stiekem 20 random dingen van hebt gemaakt aangezien je daar talent voor hebt.
Ik moest trouwens hardop lachen om jouw randomheid.
Wat is het volledige adres want dan kan ik even kijken:)

xx

Timo zei

- Ik ontbijt vaak met cola. Mensen vinden dit raar, ik vind dit lekker. =D
- Ik heb een bijzonder oude mobiele telefoon, die de optie 'verzonden smsjes bewaren' niet eens heeft.
- Mijn favoriete acteur is Clint Eastwood.
- Als ik op dit moment eten zou moeten aanmerken als mijn lievelingseten zou het wellicht brood worden. Brood is namelijk lekkar!
- Ik heb een bijzonder oude mobiele telefoon, maar word in de niet-bestaande wedstrijd om oudste telefoon nog steeds verslagen door Mike. =(
- Linksboven mij staat een verzameling energy drink-blikjes van inmiddels 105 stuks (thinly veiled brag!)
- Ik ben een gezelschapsspellenverslaafde (dit zou niet op een scrabble-bord passen =D), zowel Triviant, Scrabble, Risk, Monopoly als vele kaartspellen kunnen mij wel bekoren
- Als ik slaap snurk ik niet, maar adem ik alleen een tikkeltje harder dan normaal (ik citeer: "monsteradem")
- De klok in mijn kamer hangt op 3 meter hoogte en staat derhalve nog steeds ingesteld op zomertijd, ik wacht op het moment dat deze weer ingaat zodat mijn klok weer goed loopt =D.
- Vorige keer dat ik wilde reageren kon ik na vijf random dingen niets meer verzinnen maar ditmaal is het me (waarvoor mede dank aan Ellen!) toch gelukt!

[/end randomness]

Timo zei

Feit elf: Bij het tweede feitje over mijn mobiele telefoon was ik al vergeten dat ik eerder een feitje over de mobiele telefoon had geplaatst. Bij deze is feit elf dus dat ik een enorm goed kortetermijngeheugen heb! =D